Telemach
World

U švicarskom gradiću Luzernu smješten je najstariji natkriveni drveni most u Evropi

U švicarskom gradiću Luzernu smješten je najstariji natkriveni drveni most u Evropi
U švicarskom gradiću Luzernu smješten je najstariji natkriveni drveni most u Evropi

Luzern je po mnogima najljepši švicarski grad. Na njegovom poznatom jezeru susreću se Alpe, historija i kultura, a često mu tepaju i da je “Švicarska u malom”.

Iako je s osamdesetak hiljada stanovnika po veličini tek sedmi grad u državi, što se tiče posjećenosti – uvjerljivo drži prvo mjesto, piše Punkufer.hr.

Luzern se razvio na mjestu gdje rijeka Reuss istječe iz jezera Vierwaldstättersee (ili Lucernskog jezera), na području koje je bilo naseljeno još od prahistorije.

U srednjem vijeku Luzern počinje sličiti gradu, a gradska prava dobija 1290. godine.

Luzern se može i pohvaliti drugom najfotografisanijom atrakcijom u Švicarskoj.

Prva je, pogađate Matterhorn, ali ne znamo ulaze li u računanje i fotografije ambalaže poznate “trokutaste” čokolade. U ovom šarmantnom gradu nalazi se, naime, najstariji natkriveni drveni most u Evropi.

Kapellbrücke ili Kapelski most ime je dobio po obližnjoj kapelici sv. Petra. Drveni most dijagonalno se pruža preko rijeke Reuss od prve polovine 14. stoljeća, izuzevši kratku pauzu od osam mjeseci 1990-ih kada je gadno nastradao u požaru.

Most dug 204 metra izgrađen je 1365. godine, a zajedno s trideset godina starijim vodenim tornjem (Wasserturm) nasred jezera, postao je dio odbrambenih gradskih zidina.

Kroz historiju je imao razne funkcije, a danas se može zaviriti tek u njegov donji dio u kojem se nalazi suvenirnica.

U 17. stoljeću most je ukrašen sa 158 slika smještenih ispod njegovog krova, koje prikazuju najvažnije događaje iz prošlosti grada.

Danas je Kapellbrücke još posebniji nego u prošlosti – jer je jedini preživjeli od nekadašnja tri lucernska drvena mosta – Hofbrücke i Spreuerbrücke nisu imali tu sreću.

U novijoj historiji njihova je sudbina gotovo zadesila i Kapelski most. Iako je od srednjeg vijeka preživio ratove, poplave i više pokušaja rušenja, veliki požar koji je zbog neugašenog opuška buknuo 1993. umalo ga je poslao u historiju.

Od vatre su spašeni samo Vodeni toranj, početak i kraj mosta, a ostatak je obnovljen u rekordnom vremenu – za samo osam mjeseci, doduše ukupna dužina mosta nešto je kraća – sada ima samo 170 metara.

Od otvorenja 1994. godine na mostu je strogo zabranjeno pušenje, a za svaki slučaj, za njega se više ne smiju ni vezati brodovi.

Patria

error: Nije dozvoljeno kopiranje sadržaja!!!