Terzić: Sa 6,5 miliona KM riješili bi dug i obnovili vozni park “Zenicatransa”

Terzić: Sa 6,5 miliona KM riješili bi dug i obnovili vozni park
Terzić: Sa 6,5 miliona KM riješili bi dug i obnovili vozni park "Zenicatransa" - photo: FENA/Vehid Begunić
BH Telecom

Odluka Gradskog vijeća Zenice da odbije prodaju privatnom partneru JKP „Zenicatrans-prevoz putnika“, djelomično je zadovoljila menadžment i radnike, koji vjeruju da preduzeće ima budućnost.

Prodaju su, naime, zagovarali Gradska uprava, gradonačelnik Fuad Kasumović te Nadzorni odbor tog preduzeća na čijem je čelu Vahdet Drino, koji je vijećnicima i prezentirao stanje u preduzeća te naveo da bi za potpunu sanaciju bilo potrebno 15 miliona KM.

Kao menadžer, imam zadatak da zadovoljim potrebe zaposlenih radnika, potrebe stanovništva za javnim prijevozom, a i potrebe, odnosno interese Gradske uprave i Gradskog vijeća.

U bilo kojoj drugoj situaciji, jedan menadžer ovakvog preduzeća ne smije da štiti samo jedan interes. Znači, morate naći kompromisno rješenje, koje će zadovoljiti sve tri strane – objasnio je direktor „Zenicatransa“ Darmin Terzić.

NO preuzeća, kako kaže,  ima stav, zbog dugova koji su evidentni, da ide u privatizaciju.

Ja, opet, kao menadžer, kažem da se ne slažem, jer mislim da bismo mogli izvući ovo preduzeće iz dubioze. I možemo ga izvesti na ‘zelenu granu’– uvjeren je direktor Terzić.

On je napomenuo kako je dug preduzeća 3.650.000 KM prema Poreskoj upravi FBiH. Taj se iznos, s dugom prema dobavljačima i radnicima, po izvršnim presudama, penje na oko 5,5 miliona, a s kamatama na oko sedam miliona KM.

Znači, s oko 5,5 miliona KM mi smo na ‘nuli’, odnosno nemamo više obaveza prema bilo kome. S druge strane, kada se govori o 15 miliona KM, kalkuliše se s nabavkom novih voznih jedinica.

Međutim, malo koji grad u Bosni i Hercegovini, ali i u okruženju, ulazi u investicijske projekte za nabavku novog voznog parka – napominje Terzić, koji dodaje kako većinom, sva slična preduzeća, nabavljaju polovne vozne jedinice.

I novi investitor koji bi došao u „Zenicatrans“, smatra Terzić, sigurno ne bi kupio nova vozila i vozio ih po tamošnjim  putevima, zato što su ceste takve kakve jesu.

U bh. uslovima, kaže on, ide se u nabavku solidnih polovnih voznih jedinica, ali koje mogu da zadovolje sve potrebe.

One i cjenovno nisu velike pa kada bi se išlo u nabavku novog voznog parka, sa oko milion KM, za vozila starosti između sedam i 10 godina, poprilično bismo mogli obnoviti vozni park „Zenicatransa“. Tako  bi investiciono ulaganje u preduzeće, otprilike, moglo iznositi oko 6,5 miliona KM – smatra Terzić.

Naravno, pod uslovom da se isplati glavnica poreskog duga, a nakon čega bi im Porezna uprava FBiH, odlukom Vlade FBiH, otpisala kamatu.

Ove se godine kasni sa donošenjem te odluke, zbog situacije oko formiranja vlasti. Međutim, ta se odluka ne donosi zbog „Zenicatransa“, nego zbog svih firmi u FBiH.

U razgovoru sa direktorom Kantonalne porezne uprave ZDK  dobili smo naznake da bi ta odluka trebala biti usvojena do kraja godine – najavljuje Terzić.

Jučerašnja odluka GV, osim što su odbili prijedlog za prodaju, da svojim zaključkom naloži  Gradskoj upravi da se preduzeću doznači subvencija od 400.000 KM, a do kraja godine na mjesečnom nivou i dodatnih 150.000 KM, napominje Terzić, na fonu je onoga što je on bio i koncipirao za sjednicu Vijeća.

Međutim, kako je na kraju zaključak donesen, nisam siguran da će se i ispoštovati, s obzirom da se mora uraditi rebalans budžeta Grada. A nama je bitan svaki dan – upozorava Terzić.

S obzirom na dosadašnja iskustva u odnosima između Gradskog vijeća i Gradske uprave, Terzić napominje kako nije siguran da će uskoro i dobiti dodijeljeni im novac.

„Zenicatrans“ bi, tako, mogao biti kolateralna šteta sukoba između GV i GU, odnosno GV i gradonačelnika Kasumovića.

Nažalost, i to jedna od opcija – kaže Terzić.

FENA

Share this post on social media