Evropska unija jučer je pokrenula povećanje carina na kineska električna vozila, eskalirajući trgovinski spor oko subvencija Pekinga za izvoz za koji Brisel brine da šteti domaćim proizvođačima automobila, prenosi VOA.
Evropska komisija, izvršni organ EU, saopštila je da će uvesti privremene carine koje će dovesti do toga da se kineski proizvođači automobila suočavaju s dodatnim carinama od čak 38%, što je više od sadašnjeg nivoa od 10%.
Komisija je navela da se obratila kineskim vlastima kako bi razgovarala o nalazima svoje istrage o subvencijama i “istražila moguće načine za rješavanje problema”.
Električni automobili posljednje su žarište u širem trgovinskom sporu oko onoga što Brisel kaže da je kineska nepravedna državna podrška izvozu zelene tehnologije, koji također uključuje solarne panele, baterije i vjetroturbine.
Uvoz električnih vozila kineske proizvodnje u Evropsku uniju naglo je porastao posljednjih godina. To uključuje i vozila zapadnih marki koje imaju fabrike automobila u Kini, među kojima i Teslu i BMW.
Ali zvaničnici EU žale se da kineski proizvođači automobila, poput BYD-a i SAIC-a, povećavaju tržišni udio i potkopavaju cijene evropskih marki automobila zahvaljujući ogromnim subvencijama Pekinga.
Komisija je saopštila da je istraga koju je pokrenula prošle godine o kineskim subvencijama za električna vozila pokazala da kineski lanac vrijednosti električnih vozila na baterije “ima koristi od nepravednog subvencioniranja, što uzrokuje prijetnju ekonomskom štetom proizvođačima električnih vozila u EU”.
Glasnogovornik kineskog Ministarstva vanjskih poslova Lin Jian, govoreći na dnevnom brifingu, nazvao je istragu EU tipičnim protekcionizmom i rekao da će Peking poduzeti sve potrebne mjere da zaštiti svoja legitimna prava i interese.
Patria