U Akademiji nauka i umjetnosti BiH održana promocija knjige „Strateško upravljanje intelektualnim kapitalom i znanjem“

U Akademiji nauka i umjetnosti BiH održana promocija knjige „Strateško upravljanje intelektualnim kapitalom i znanjem“
U Akademiji nauka i umjetnosti BiH održana promocija knjige „Strateško upravljanje intelektualnim kapitalom i znanjem“

Promocija knjige „Strateško upravljanje intelektualnim kapitalom i znanjem“ održana je u Akademiji nauka i umjetnosti BiH. Nastala je kao rezultat suradnje univerzitetskih profesora regije, a njeno izdanje podržalo je Sveučilište „Vitez“.

Knjiga je vrijedan doprinos izučavanju intelektualnog kapitala i znanja, koji ostavlja prostora za nova istraživanja koja će ovu oblast dodatno povezati sa drugim disciplinama, kao što su financije i računovodstvo“, istaknuo je rektor Sveučilišta „Vitez“, prof. dr Mirko Puljić tokom uvodnog obraćanja.  Osvrt na knjigu dali su recenzenti, prof. dr Kadrija Hodžić, prof. dr Hasan Mahmutović i prof. dr Lazo Roljić, ističući aktualnost tematike i potrebu primjene modela upravljanja intelektualnim kapitalom i znanjem u svim sektorima.

Recenzent, prof. dr Kadrija Hodžić u dijelovima izlaganja posebno naglašava: Ono što, u takvom pristupu, pripisujem uspjehu autora jest da su svako na svoj način uspješno percipirali sadržaj i granice nevidljivog poslovnog svijeta (nevidljivog u finansijskim obrisima i indikatorima stare ekonomije). Svoja razmatranja intelektualnog kapitala autori nisu ostavili samo na razinama teorijskog diskursa, nego predstavljaju i kvantitativna dostignuća njegovog mjerenja, i to kako nacionalnog intelektualnog kapitala, tako i metoda mjerenja intelektualnog kapitala kompanija, uključujući mogućnosti obuhvatanja intelektualnog kapitala u godišnjim finansijskim izvještajima. O tome raspravljaju Ante Pulić i Jamila Jaganjac, a pragmatične reperkusije za primjenu intektualnog kapitala donose tekstovi Lazara Radovanovića i Saše Virijević-Jovanović. O maksimiziranju intelektualnog kapitala putem upravljanja znanjem, kroz predstavljene modele upravljanja znanjem elaborira Meliha Handžić.

U tako globaliziranoj ekonomiji, tradicionalni faktori proizvodnje i vjera u važnost posjedovanja fizičke imovine i fizičkog rada, kao temelji stare ekonomije, ustupaju mjesto nematerijalnoj imovini koja se manifestira u obliku znanja i informacija, tj. intelektualnog kapitala. Sa uvođenjem kategorije intelektualnog kapitala, jedna je od poruka ove knjige, zastarjevaju klasični indikatori (ukupan prihod i profit), a novi indikator – dodana vrijednost (znanje ugrađeno u robe i usluge) objektivnije i preciznije pokazuje koliko se stvara vrijednosti  i pruža veću mogućnost usporedbe s drugim ekonomskim entitetima (drugim kompanijama, dijelovima iste kompanije, makroekonomskim nivoima upravljanja). Dakle, konvencionalna ekonomska teorija (neoklasična vladajuća paradigma) i njeni mjerni indikatori postaju neupotrebljivi, kako u razumijevanju poslovnog svijeta uopšte tako i zbog stvaranja iluzija na mikro nivou o uspješnom poslovanju (u klasičnim pristupima su prepoznati regulatorni i ugovorni poticaji i otvorena motivacija za računovodstveno manipuliranje u finansijskim izvještajima kompanija)“.

Upravljanje intelektualnim kapitalom i znanjem je pravac kojim, pritisnute i potaknute izuzetno konkurentnim okruženjem, trebaju krenuti i kompanije i nacionalne ekonomije ovoga regiona. Ekosistem inovacija na nivou svjetske konkurentske scene nameće razvoj inovacijskih kapaciteta i dinamičnost poslovanja. Materijalno i nematerijalno su neodvojivi u procesima stvaranja vrijednosti, stoga se njima treba istovremeno upravljati, kako bi veza istraživačke i komercijalne ekonomije ishodila profit. Pitanje mjerenja intelektualnog kapitala se takođe nameće slijedom evolucije suvremenog gospodarstva“-istaknule su autorice knjige prof. dr Jamila Jaganjac, Sveučilište/Univerzitet „Vitez“ i prof. dr Meliha Handžić, International Burch University.

Autori knjige su i prof. dr Ante Pulić, Sveučilište „Libertas“ Zagreb, Pravni fakultet, Sveučilište Zagreb; prof. dr Saša Virijević-Jovanović, Fakultet za primijenjeni menadžment, ekonomiju i finansije, Beograd; prof. dr Lazar Radovanović, Ekonomski fakultet Brčko, Univerzitet u Istočnom Sarajevu.

Moderator promocije bio je Siniša Dukić, voditelj Ureda za međunarodnu suradnju Sveučilišta „Vitez“.

Prof.dr Jamila Jaganjac / Sveučilište/Univerzitet “VITEZ”

Share this post on social media